چرا دیجیتال مارکتینگ؟

دیجیتال مارکتینگ روش نوینی از بازاریابی است که امروزه نه تنها در شهرهای بسیاری از ایران بلکه در تمام نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روزها کمتر کسب و کاری را می‌بینیم که برای فروش خدمات یا محصولات خود از دنیای دیجیتال کمک نگرفته باشد. از همین رو این شیوه‌ی جدید از بازاریابی در دهه‌های اخیر مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفته و مردم بسیاری در سراسر دنیا از آن استقبال کرده‌اند. در بلاگ سعی داریم شما را بیشتر با ماهیت این نوع بازاریابی آشنا کنیم و ببینیم چرا دیجیتال مارکتنینگ در دنیای امروز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

سبک نوین بازاریابی

در مقاله‌های قبلی به تعریف دیجیتال مارکتینگ پرداختیم و به طور خلاصه با ویژگی‌ها و روش‌های متفاوت آن آشنا شدیم. به طور کلی دیجیتال مارکتینگ سبکی از بازاریابی است که با استفاده از فضا و و دستگاه‌های دیجیتال مانند تلفن‌ همراه، کامپیوتر، تبلت و سایر دستگاه‌های دیجیتالی صورت می‌گیرد. از آنجایی که در دهه‌های اخیر تکنولوژی‌ به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است، بازاریابی دیجیتال نیز فرصتی طلایی برای کسب و کارها است تا بتوانند در فضایی مدرن محصول یا خدمت خودشان را معرفی کنند. 

دلیل محبوبیت دیجیتال مارکتینگ

دلیل محبوبیت این سبک از بازاریابی مزایای زیاد آن است. دیجیتال مارگتینک در مقایسه با روش‌های سنتی بازاریابی از نکات مثبت بسیاری برخوردار است و خیلی معایب روش‌های قدیمی را شامل نمی‌شود. در ادامه  با برخی از این مزایا آشنا می‌شویم.

دسترسی به مخاطبان بیشتر

از اولین و مهم‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، دسترسی به بازار جهانی و مخاطبان بیشتر است. این روش از بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا کنند. اینترنت به یک پلتفرم جهانی تبدیل شده است و کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان سراسر جهان معرفی کنند. این ویژگی به تنهایی بسیار برای افزایش فروش مهم و قابل توجه است.

عدم وجود محدودیت مکانی

مزیت دیگر بازاریابی دیجیتال نداشتن محدودیت مکانی است. فرقی نمی‌کند شما در چه شهر یا کشوری زندگی می‌کنید اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید می‌توانید کسب و کار خود را در فضای آنلاین بدون داشتن هیچ گونه محدودیت مکانی گسترش دهید. همچنین تمام مردم از هر نقطه‌ی جهان می‌توانند کسب و کار شما را ببینید و از آن حمایت کنند.

هزینه نسبتا پایین

دیجیتال مارکتینگ نسبت به بازاریابی سنتی هزینه‌های پایین‌تری دارد. کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از ابزارهای رایگان یا کم‌هزینه، کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ خود را اجرا کنند.

قابلیت نظارت دقیق بر آمار

یکی دیگر از مزیت‌های مهم دیجیتال مارکتینگ، نظارت دقیق بر آمار است.  کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از ابزارهای مختلف، میزان اثربخشی تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنند. این امر به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی خود را بهینه کنند و نتایج بهتری کسب کنند.

معایب دیجیتال مارکتینگ

حالا که با مزایای بازاریابی دیجیتال آشنا شدید، وقت آن است که معایب آن را نیز بشناسید تا بتوانید با دید بازتری وارد این حوزه شوید. در ادامه شما را با چند تا از معایب دیجیتال مارکتینگ آشنا می‌کنیم.

رقابت بالا

بازار رقابتی سخت یکی از معایب دیجیتال مارکتینگ است. امروزه از آن‌جایی که بیشتر کسب و کارها به این روش روی آورده‌اند رقابت در این بازار بسیار سخت شده است. نکته‌ی قابل توجه این است که باید حوزه‌های کم رقابت با متقاضیان بالا را پیدا کنید تا بتوانید راحت‌تر بدرخشید. در غیر این صورت رقابت برای شما بسیار سخت می‌شود و نیاز است زمان و هزینه‌ی بیشتری صرف کنید.

زمان‌بر بودن

این سبک از بازاریابی نیاز به زمان و حوصله‌ی بسیار دارد. از این رو زمان‌بر بودن را می‌توان از معایب این حوزه دانست. هر کدام از مراحل دیجیتال مارکتینگ باید با صبر و حوصله‌ی بسیار انجام شود تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

ضرورت دسترسی به اینترنت

از دیگر نکات منفی این حوزه می‌توان به ضرورت دسترسی به اینترنت اشاره کرد. برای فعالیت در دنیای دیجیتال اینترنت یک ضرورت است و افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، امکان فعالیت در این حوزه را نخواهند داشت. از سوی دیگر کاربرانی که اینترنت دسترسی ندارند هم نمی‌توانند با محتوای دیجیتال شما تعامل داشته باشند. البته جای نگرانی نیست چرا که امروز دسترسی به اینترنت بسیار آسان و سریع است.

با ما بدرخشید

اگر به دنبال رشد و توسعه‌ی کسب و کار خود هستید، خیلی مهم است که دیجیتال مارکتینگ رو بخش مهمی از فرایند توسعه قرار دهید. داشتن تیم باسابقه و حرفه‌ای از مهم‌ترین عوامل برای درخشیدن کلینیک شماست. تیم ما با داشتن سابقه‌ی بالا و مشتریانی در سراسر ایران از جمله گیلان، مازندران، قزوین، فارس، اصفهان مفتخر است شما را در مسیر رشد کسب و کارتان همراهی کند و شما را به قله‌هاب موفقیت نزدیک‌تر کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا