4 راهکار برای رشد سریع کلینیک‌ها

همانقدر که تاسیس یک کلینیک زیبایی وقت و انرژی می‌برد، توسعه‌ و رشد کلینیک هم چالشی بزرگ است که موسسان کلینیک‌های زیبایی با آن رو به رو می‌شود. خیلی از کلینیک‌ها بودجه و زمان زیادی را صرف می‌کنند تا شاهد رشد چشمگیر کسب و کار خود باشند و در نهایت چیزی جزناامیدی و وقت و سرمایه از دست رفته برایشان نمی‌ماند. 

دنیای دیجیتال بستری است سرشار از پتانسیل برای رشد کسب و کارها از جمله کلینیک‌های زیبایی. روش‌های متعدد و زیادی برای رشد کلینیک‌ها در دنیای دیجیتال وجود دارد اما در این بلاگ سعی کردیم موثرترین و سریع‌ترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم.اگر زنگ‌خور کلینیک شما هم پایین اومده و به دبنال مشتریان جدید و وفادار هستید، تا آخر این بلاگ با ما همراه باشید تا با چهار راهکار موثر در مدت زمان کوتاه زنگ‌خورتان را بالا ببرید و مشتریانی جدید جذب کنید.

1. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

یکی از رایج‌ترین و مرسوم‌ترین روش‌های جذب مشتری برای کلینیک‌های زیبایی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و یوتوب و آپارات است. اگر کلینیک‌ زیبایی دارید و هنوز سری به شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود نزدید بهتر است هرچه زودتر اقدام کنید. امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که بخشی از روز خود را به گشتن در فضای مجازی اختصاص ندهد. مخاطب‌های بی‌شماری روزانه چه برای رفع نیازها و و سوال‌های خود و چه برای سرگرمی سری به شبکه‌های اجتماعی می‌زنند. چه خوب است که شما با گذاشتن استوری‌های روزانه و پست‌های هفتگی از این فرصت استفاده کنید تا کلینیک‌ خود را به آن‌ها معرفی و اعتمادشان را جلب کنید. 

2. قدرت تبلیغات را دست کم نگیرید

تلبیغات راهی دیگر برای رشد سریع کلینیک‌هاست که چالش‌های خاص خود را دارد. خیلی از کلینیک‌ها طبق تجربه‌های پیشین خود بر این باورند که تبلیغات تاثیر چندانی روی رشدشان ندارد. این نظر تا حدودی درست است چرا که تبلیغاتی که اصولی و بابرنامه انجام نشود نه تنها سودمند نیست بلکه اتلاف هزینه و سرمایه است. در نتیجه تبلیغات باید اصولی و هدفمند انجام شوند تا نتایج مطلوبی به همراه داشته باشند. کسی که تبلیغات خود را به آن می‌سپارید باید از بسترهای تبلیغاتی آگاه باشد و با مخاطب‌شناسی درست تبلیغات را انجام دهد. این متخصص باید بداند که در کجا و در چه زمانی تبلیغ انجام دهد و چه کاری کند که تبلیغات در نهایت به مشتری و سود بیشتری تبدیل شوند.

3. با مشتریان در ارتباط باشید

در رشد و توسعه‌ی یک کسب و کار، مهم‌تر از جذب مشتری‌های جدید حفظ مشتریان فعلی و قدیمی است. شما می‌توانید از طریق‌های متفاوتی ارتباط دوستانه و اعتماد مشتریان را حفظ کنید. هر از گاهی برایشان ایمیلی بفرستید تا آنها را تغییرات جدید، تخفیف و یا قرعه‌کشی‌ها مطلع کنید؛ حتی می‌توانید به مشتریان وفادار و همیشگی کد تخفیف هدیه دهید. شما با این کار می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که از اعتمادشان خرسندید و تمام تلاش‌ خود را می‌کنید تا بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهید. این موجب می‌شود اعتماد و رابطه‌ای دوستانه بین شما مشتری‌های فعلی ایجاد شود و آن‌ها را مشتری ثابت شما کند. در بعضی از موارد حتی این مشتریان وفادار شما هستند که با معرفی شما به دوستان و آشنایان برایتان مشتری جدید جذب می‌کنند. از این رو ارتباط با مشتری مسئله‌ای بسیار مهم است.

4. متفاوت بودن، برگ برنده‌ی شما

در نهایت سعی کنید روش‌های قدیمی را کنار بزنید و از رقبای خود متفاوت باشید.با نوآوری و خلاقیت نقطه تمایزی انتخاب کنید تا میان بقیه بدرخشید. با نشان دادن این تفاوت به مشتریان دلیلی به آن‌ها می‌دهید تا  کلینیک شما را از میان دیگر کلینیک‌ها انتخاب کنند. 

اگر چهار راهکار ذکر شده را به دقت انجام بدید و کیفیت کار و خدمات خود را بالا نگه دارید، شک نکنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رشد و سود بالا دست پیدا می‌کنید. انجام این نکات باید به دست متخصصانی آشنا با این زمینه انجام گیرد تا شاهد بهترین نتایج باشید. اگر به دنبال تیم حرفه‌ای هستید که شما را در این زمینه همراهی کند، ما اینجا هستیم تا کاری کنیم شما بین بهترین‌ها بدرخشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا